Skip to main content
logo
  • عربية
  • English
الرؤية الليلية
  • Main Portal
  • About Us
    • Vice Rector
      • Vice Rector Speech
    • Vice Rectorate Origins
    • Vision, Mission and Goals
    • Duties and Responsibilities
    • Organizational Structure
    • Strategic Plan
    • Annual Reports
    • Former Vice Rectors
  • Deanships
    • Deanship of Research and Graduate Studies
    • Institute of Research and Consulting Services
  • Administrations
    • Administration of International Cooperation and Scientific Societies
    • Administration of External Conventions and Partnerships
  • Rules and Regulations
  • Forms
  • عربية
  • English

Social

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Home

Vice Rectorate for Postgraduate Studies and Scientific Research

  • About Us
    • Vice Rector
      • Vice Rector Speech
    • About The Vice-Rectorate
    • Vision, Mission and Goals
    • Duties and Responsibilities
    • Organizational Structure
    • Strategic Plan
    • Annual Reports
    • Regulations
    • Achievements and Credits
    • Forms
    • Prints
    • Former Vice Rectors
  • Affiliates
    • Deanships
      • Deanship of Research and Graduate Studies
      • Institute of Consulting and Business Solutions
    • Administrations
      • Administration of International Cooperation and Scientific Societies
      • Accelerator of innovation and entrepreneurship
      • Managing statistical studies and supporting decision making
      • Research and Development Center ( STEM-R&D )
      • Scholarships Administration
  • Committees and Units
    • Standing Committees
      • The Standing Committee for International Cooperation and Knowledge Partnership
      • The Standing Committee for Teaching Assistants & Lecturers
      • The Standing Committee for Scholarship and Training
      • The Standing Committee for Seminars and Conferences
    • Committees
      • Recruitment, Coordination and Follow-Up Committee
      • Exams and Interview Committee
    • Units
      • Ranking, Strategy, and Institutional Advancement Unit
      • Science & Technology Unit
      • Support Unit for Teaching Assistants, Lecturers and Scholarships
  • Councils
    • University Council
    • Scientific Councils
  • Scientific Research
    • Research Chairs
    • Library
    • Journal of Educational Sciences
    • Journal of Islamic Sciences and Arabic Language
    • Representation of the Saudi jurisprudence Society
  • Contact
    • Contact Form
    • Dirctory
    • Location
University Website

Breadcrumb

    You are here:
  1. Home
  2. /
  3. مهام مجلس الجامعة
  4. /
Submitted by a.alied@psau.edu.sa on سبت, 11/10/2018 - 19:56
  • اعتماد خطة التدريب والابتعاث.

  • اقتراح إنشاء كليات ومعاهد وأقسام ومراكز بحث وعمادات مساندة واقتراح تعديل أسمائها أو دمجها أو إلغائها.

  • إقرار التخصصات العلمية وبرامج الدراسات العليا.

  • منح الدرجات العلمية لخريجي الجامعة.

  • منح الدكتوراه الفخرية.

  • تحديد تفصيلات التقويم الدراسي وفقاً للإطار العام لبداية الدراسة ونهايتها وتحديد الإجازات التي تتخللها.

  • إعارة أعضاء هيئة التدريس وندبهم وإيفادهم لمهمات علمية ومنحهم إجازة التفرغ العلمي، وإنهاء خدماتهم وفق القواعد المنظمة لذلك.

  • إقرار المناهج وخطط الدراسة والكتب المقررة والمراجع بناء على اقتراح مجالس الكليات والمعاهد المختصة.

  • اقتراح المكافآت والإعانات للطلاب على اختلاف أنواعها.

  • الموافقة على مشروع ميزانية الجامعة ورفعها إلى وزير التعليم العالي.

  • إقرار اللوائح الداخلية للجامعة مما لا يرتب مزايا مالية أو وظيفية.

  • اقتراح اللوائح الخاصة بالجامعة أو تعديلها.

  • مناقشة التقرير السنوي تمهيداً لعرضه على مجلس التعليم العالي.

  • تحديد المبالغ التي تخصص لكل كلية ومعهد وعمادة مساندة ومركز بحث مستقل للإنفاق منها في حدود اللائحة المالية.

  • مناقشة الحساب الختامي للجامعة تمهيداً لرفعه إلى رئيس مجلس الوزراء.

  • إقرار خطط النشاط اللامنهجي للجامعة.

  • البت في تعيين أعضاء هيئة التدريس بناء على توصية المجلس العلمي.

  • قبول التبرعات والهبات والوصايا وغيرها على ألا تتعارض مع الغرض الأساسي الذي أنشئت من أجله الجامعة.

  • وضع القواعد المنظمة للطلاب الزائرين أو المحولين من الجامعة وإليها.

  • النظر في الموضوعات التي يحيلها إليه وزير التعليم العالي أو مدير الجامعة أو التي يقترح أي عضو من أعضاء المجلس عرضها.

  • وللمجلس تكوين لجان دائمة أو مؤقتة من بين أعضائه أو من غيرهم لدراسة ما يكلفهم به.

Contact the university leaders

Our male and female students, we are pleased to communicate with you and receive your inquiries through the communication system

Contact
  • Helpful Information
    • Phone Directory
    • Academic Calendar
    • Other Universities
    • Open Data
  • Portal Map
    • Jobs
    • Sitemap
    • Related Links
    • FAQs
  • Automation and Digital Transformation
    • 2000 Platform
    • Information Technology
  • Policies and Procedures
    • Policies
    • Regulatory Documents

Prince Sattam bin Abdulaziz University

  • To call from inside the university 8888
  • To call from outside the university 011-588-8888
  • To request technical support for technical faults 2000.psau.edu.sa

© Prince Sattam bin Abdulaziz University 2024

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Designed and Developed by The General Administration of IT